Recenzia [anime] - Sword Art Online

6. prosince 2013 v 21:12 | Mariam Shades |  recenzie.
Po prvý krát čo mám blog, píšem recenziu.
Netuším ako to urobiť správne, tak na to berte ohľad.

ČLÁNOK OBSAHUJE SPOILERY

Sword love *w* by XxAjisai-GraphicxX

V roku 2022 bola do sveta vypustená nová virtuálna MMORPG hra (ovládaná "nerve gearom"), ktorá sa okamžite stáva populárnou a podľahnú jej milióny ľudí. Pár vyvolených "beta testerov", medzi ktorých patrí aj 16 ročný Kirigaya Kazuto, prezývaný Kirito, si mohli hru vyskúšať pred jej oficiálnym vydaním, čo im umožnilo mať vyššie levely (teda sú "silnejší" ako normálni hráči.) Po oficiálnom spustení hry sa hráči zhromaždia vo virtuálnom Meste Začiatkov, kde im tvorca hry Kayaba Akihiko oznámi, že sa z hry nemôžu odhlásiť, pokým ju celú nedokončia. A háčik navyše - ak hráč zomrie v hre, zomrie aj v skutočnom svete (pretože mu nerve gear spáli všeky bunky v mozgu).
Kirito v hre spozná mimoriadne krásne, chytré a silné dievča menom Asuna, do ktorej sa zamiluje. Spolu sa rozhodnú poraziť tvorcu hry, čo sa im nakoniec, po dvoch rokoch uväznených v hre, aj podarí, a hráči sa budú môcť konečne odhlásiť z hry. Iba pár z nich, medzi ktorými je aj Asuna, nie - Kirito zistí že je uväznená v inom virtuálnom svete, v hre menom Alfheim Online. Túto hru ma na svedomí "budúci manžel" Asuny, Sugou Nobuyuki, ktorý robí experimenty s mysľami uväznených hráčov. Pomocou svojej sestry Sugu a tvorcu serverov pre SAO Kayaba Akihiho, sa Kiritovi podarí Asunu s hry vyslobodiť.
Začnú potom normálne žiť, avšak hrania MMORPG hier sa nedokážu úplne vzdať...

Sword Art Online Kiss by Elixxia

~môj názor

Abcdefgh :3 K tomuto anime som sa dostala vďaka môjmu kamarátovi, ktorý mi ho odporučil. Nebudem nikdy ľutovať že som si toto anime pozrela. Kresba, hudba aj príbeh sú skvelé. Jediné čo musím vytknúť, je unáhlenie deja. Anime začne levelom 1, a v druhej časti sú zrazu na levely 22, potom zrazu 47... Myslím že nemuseli tak skákať, pokojne to mohlo mať aj o 5 dielov viac. Všetky svety sú skvelo prepracované, a čo chválim je aj skvelá hudba. Keď sa dej odohrával v SAO, intro aj outro bolo úplne iné, ako keď sa dej odohrával v ALO, čo mne osobne príde sympatické že to je tak urobené :) Outrá sa mi tak veľmi nepáčia, ale obidve intro pesničky sú skvelé, naozaj.
O postavách ani nehovorím. Asuno a Kirito sú také sympatické postavy až to možné nie je. Hoci Asuno je vážne skvelá, mojou obľúbenou postavou je Kirito, pretože to ako sa nikdy nevzdával a bojoval, aj keď to bolo vopred prehraté (ale neskôr vyhraté) bolo proste úžasné. O tom ako bol ku každému milý a pomáhal už ani nehovorím (dobre, nejdem sa tajiť tým že som sa v ňom občas videla :D ).
Anime rozhodne odporúčam, aj tomu kto anime nemusí. Keď už nebudete milovať kresbu, myslím že budete milovať dej a povahy postáv ! Sama som si hovorila predtým ako som to začala pozerať, že ten dej znie úplne stupidne, a že som zvedavá čo to bude za blbosť - teraz som úplne šťastná že som si to pozrela. Rozhodne Sword Art Online radím k najlepším anime aké som videla :)
- Radím vám pozerať anime po japonsky ale s českými titulkami, je to omnoho lepšie ! :)

Anglický trailer:

1 člověk ohodnotil tento článek.